Handlekurv


Handlekurven er tom

0,-

Forsendelse og retur

LEVERING OG RETUR

 

1) LEVERING:

Ved handel i nettbutikken kan du velge å få pakken sendt i posten eller hente i butikk, Hollekjevegen 445, 5680 Tysnes.

Bestillinger pakkes normalt samme eller neste virkedag etter mottatt bestilling. 
Normalt vil varene sendes fra oss samme eller neste virkedag etter at bestillingen er pakket. 
Alle leveringstider som blir oppgitt fra oss må anses som veiledende.

Levering med Posten:

Pakken leveres innen 1-3 virkedager og hentes på Post i Butikk / Postkontor. Med sporing.

Vi gjør oppmerksom på at uavhentede pakker, vil bli belastet med et gebyr på kr 199,-. Gebyret blir trukket fra tilbakebetalingen.

Normal leveringstid med Posten er 2-5 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor. 

Vi leverer kun varer til fastlands-Norge.

VIKTIG
Etter at pakken er sendt fra oss er det ditt ansvar som kunde å hente ut pakken fra postkontoret. 
Pakker må hentes innen 14 dager fra mottatt varsel om at pakken har ankommet postkontor.

 

2) REKLAMASJON

Om pakken er skadet når du mottar den, skal reklamasjon skje til postkontoret/post i butikk hvor du mottok varen.
Om du har mottatt feil vare eller det foreligger en mangel med varen, kontakt oss på post@ivyelli.no hvor du tar opp den aktuelle feilen eller påberoper deg mangelen.
Vi vil kontakte deg for å finne en løsning snarest. Dersom kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen utover det som måtte være avtalt med Ivyelli AS, betaler ikke Ivyelli AS disse kostnadene.

I følge Lovverket mister Kunden sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han eller hun ikke gir ivyelli.no melding innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget eller burde vært oppdaget. Vi tillater oss å tolke dette som mindre enn 7 virkedager fra du har hentet pakken. 

Vi gjør også oppmerksom på at du alltid må sjekke produktet for brudd på emballasjen ved mottak. Ved brudd på emballasjen, ta kontakt med oss for å avtale retur og eventuelt få tilsendt nytt produkt. Produktet må ikke være tatt i bruk ved retur.

Lov om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).

 

3) BYTTE / RETUR AV PRODUKTER:   

Innpakningen er en del av varen du har kjøpt og skal åpnes pent slik at produktet skal brettes og legges tilbake i plastinnpakningen slik du mottok det. 
Produktet kan prøves på for å se at størrelsen er riktig, men skal ikke brukes. Klær som returneres skal ikke være møkkete eller ha lukt. Id-lapp skal ikke være brutt eller dratt fra produktet. 
    
Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss, fyller du ut angrerettskjema som er mottatt med begrunnelse og returnerer varen til oss. Legg deretter inn ny bestilling i nettbutikken på det produktet du ønsker å bytte til. Vi vil refundere penger for returnert(e) produkt(er) så snart vi har mottatt din retur.

Dersom Kunden ønsker å bytte produkter må kunden selv bære returkostnader.

Returpakken sendes til:

IVYELLI AS

HOLLEKJEVEGEN 445 
5680 TYSNES

Kunden er selv ansvarlig for retur av varer. Returpakken bør sendes med sporing dersom du ønsker sikkerhet for pakken din. Vi anbefaler at returpakker sendes med Norgespakke (www.posten.no). Sendes pakken som brevpost står du selv ansvarlig for tapet dersom pakken blir borte i Posten sin sendingsvei.
Vi aksepterer ikke rekommandert forsendelse eller postoppkrav som fraktmetode på retur.

4) AVBESTILLING: 

Dersom du angrer ditt kjøp før ordren er sendt fra oss, send en epost til post@ivyelli.no hvor du ber om at hele ordren slettes. Du har nå angret. For din egen del kan det være lurt å beholde en kopi av e-post eller informasjon om hvem du har pratet med i forbindelse med at du angret, i minst 14 dager.   

 

Angrerett   

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). 
Skjema for angrerett sendes på epost sammen med leveringsbekreftelsen. Ønsker du å benytte deg av angreretten må du fylle ut dette skjemaet og sende det sammen med varen til oss. 
Du har 14 dagers åpent kjøp hos oss (Angrerettloven § 11) og kan angre på ditt kjøp uten å oppgi noen årsak. Angrefristen løper fra den dagen du mottok varen. 

Du har mulighet til å benytte deg av angreretten dersom varen du har mottatt fremstår som ny og ubrukt. 
    1. - Plastinnpakning til klær er en del av varen. 

Tilbakebetaling skjer i samsvar med varens pris, du betaler kun returporto og ditt tilgodehavende blir oversendt din konto et par dager etter at vi har mottatt og behandlet returen. 
Dersom varer returneres som postoppkrav vil pakken ikke bli hentet. 
    
Viktig
Det kreves en aktiv handling fra deg for å angre på et kjøp. Det skal ikke være noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Saken skal behandles på en rask og smertefri måte for alle parter ihht. Angrerettloven. 
Det stilles krav til deg som forbruker i henhold til Angrerettlovens § 11 og § 13. Dersom du ikke henter pakken og ellers forholder deg helt passiv, vil ikke dette ha gitt oss noen indikasjoner på at du angrer kjøpet. Du har da ikke oppfylt kravene i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13 og mister da retten til å gå fra avtalen. 

Vi gjør oppmerksom på at uavhentede pakker, vil bli belastet med et gebyr på kr 199,-. Gebyret blir trukket fra tilbakebetalingen.